Kompisar i Vasastan

Redan innan vi öppnade Auto Stockholm älskade vi Vasastan. Vårt kvarter är helt klart ett av Stockholms trevligaste och det finns så många grymma småföretag, kaféer, restauranger och andra pärlor precis runt knuten.

Här samlar vi tips på våra pärlor. Inga annonser, inga sponsrade inlägg, bara ställen vi verkligen gillar!

We love Vasastan

Kaffe och smått och gott

Lindquists konditori

Det finns många caféer i Vasastan, men Lindquist konditori är vår favorit. Dels är kaffet alltid nybryggt och bakverken fantastiska men framför allt känns det lite som en tidsresa att kliva in här. Man kliver inte in på ett café, utan liksom in på ett café runt 1960. Vill du ha snygga och framförallt goda tårtor och tårtbitar finns det dessutom inget bättre ställe. Klass rakt igenom, vi älskar!

Pom & Flora

Modernt och precis sådär lagom hippt. Här serveras frukost hela dagen och vill du ha en chai-latte eller en barista-kaffe, finns det inget bättre ställe. Sjukt smarriga mackor! Vår favvo är Chermoula med smashad avokado, mums!! De har tre ställen i olika delar av stan, men vår favorit är såklart Pom & Flora på Odengatan, tar väl 3 minuter att gå från oss.

Java Whiskers

Stockholms enda kattcafé? På Java Whiskers fikar du och gosar med katter samtidigt. Oslagbart. Kanske inte något vi gör som en spontanare, då man måste boka tid eftersom det är så poppis, men väl värt att boka in om du är sugen på att gosa med katter. De har också adoptionsverkamhet för att hitta nya permanenta hem till hemlösa katter, så verkligen ett ställe vi gillar. Sprid kärleken!

Restauranger

Stockholms bästa restaurangkvarter? Vi tror nog det. Finns sjukt många bra krogar precis runt hörnet, här är några av våra favoriter!

Holy Kebab Vasastan

Orimligt många luncher vi sätter i oss kommer härifrån. Kalvkebaben på Holy Kebab Vasastan är bäst i stan och man står sig riktigt länge på den. Även extremt trevlig personal. Be om att få kebaben lite spicy så löser grabbarna det perfekt. Har du inte varit här än är det bara att masa sig dit!

Dersch

Gillar du schnitzel? Finns bara ett ställe. Dersch har sjukt bra grejer, bättre än att åka till Wien och käka schnitzel. Roy Nader var lite av en matkändis på Insta som sedan öppnade Dersch. Väldigt hajpat ställe, men väl värt hypen. Vi får inte nog faktiskt. Sjukt bra käk och trevlig personal!

Haggans

Sjukt mysigt, ganska nyöppnat ställe på Hagagatan 18. Haggans har en smal men riktigt bra meny. Vi kom för stämningen men kommer tillbaka för de tunna, romerska pizzorna. Mums! Hoppas de börjar med lunch snart!

Boka online

BOKA TID Boka tid

Ring eller maila

Öppettider